GODS TROUW

RUST🙇🏿🙏🏻30 april🙏🏿🙇🏻‍♀️ Godstrouw🙇‍♂️🙏Het leven zit vol vragen. Sommige zijn onbetekenend, andere ernstiger en sommige zijn enorm belangerijk.Je kunt vragen hebben over je gezondheid, je financiële situatie, je werk, je familie of over je toekomst. Kom je echte leven ervaren met God je Schepper.

dinsdag 23 april 2024

De vroegere toestand van de thessalonicenzen

 

DE VROEGERE TOESTAND VAN DE THESSALONICENZEN 

 De gelovigen uit Thessalonica waren voor hun bekering afgodendienaren. Ze hadden geen enkele relatie tot de ware God, voor Wie ze geestelijk dood waren[Efeze 2:5-Daarom heeft Hij ons tegelijk met Christus geestelijk levend gemaakt. Want we waren geestelijk dood door alle slechte dingen die we hadden gedaan. We zijn dus alleen maar gered doordat God zo geweldig goed voor ons is geweest, en niet omdat we het verdiend hadden.].☺

  thessaloniki 

In deze toestand bevonden ze zich tot het Evangelie van de genade van God hen bereikt. De inhoud van de Goede Boodschap is Jezus Christus en Zijn werk aan het kruis van Golgotha. God gebiedt alle mensen dat zij zich moeten bekeren [Handelingen 17:30- Vroeger stond God het toe dat wij niets van Hem af wisten. Maar nu zegt God dat alle mensen in Hem moeten geloven en moeten gaan leven zoals Hij het wil.] Deze stap in gehoorzaamheid hadden de Thessalonicenzen gezet, ze waren tot inkeer gekomen en hadden tot God gekeerd.☺ 

 De mens heeft dus de verantwoordelijkheid om zich te bekeren en tot inkeer te komen. Daarom is het belangrijk te weten wat bekering is en wat voor bedoeling God met bekering heeft. Tot bekering hoort ooki het tot inkeer komen: Kom dus tot inkeer en bekeer je opdat jouw zonden uitgewist worden. [Handelingen 3:19-Maar als jullie nu spijt hebben en in Jezus gaan geloven, zal God jullie vergeven dat jullie Hem ongehoorzaam zijn geweest. Alles wat jullie verkeerd gedaan hebben, zal Hij dan helemaal wegdoen. Dan zal God jullie rust en vrede geven.] Inkeer en bekering horen bij elkaar.Bron:volgmij

Geen opmerkingen: