U VOOR MIJ

RUST🙇🏿🙏🏻29 maart🙏🏿🙇🏻‍♀️ voormij🙇‍♂️🙏RECHTVAARDIGHEID:Want Ik ben er niet blij over als iemand moet sterven, zegt de Heer. Heb dus spijt en verander, zodat jullie in leven zullen blijven. Ezechiël 18:32

maandag 18 maart 2024

De hoofdman met de zieke knecht

 

dehoofdman 

 DE HOOFDMAN MET DE ZIEKE KNECHT 

 De hoofdman antwoordde en zei: Heere, ik ben niet waard dat U onder mijn dak komt; maar spreek slechts een woord, en mijn knecht zal genezen zijn[Mattheüs 8:8-Maar de hoofdman antwoordde: "Heer, ik ben het niet waard dat U in mijn huis komt. Maar U hoeft maar één woord te zeggen. Dan zal mijn knecht gezond worden.; Lukas 7:6-Toen Hij in de buurt van het huis was gekomen, stuurde de hoofdman een paar vrienden om tegen Hem te zeggen: "Heer, doet U maar geen moeite om helemaal naar mijn huis te komen. Want dat ben ik niet waard.]☺ 

 Door zijn geloof rekende hij er vast op de de Heere Jezus in staat zou zijn om zijn doodzieke knecht met één enkel woord te genezen, en wel zonder dat Hij naar zijn huis hoefde te komen. De Heiland heeft het geloof van deze hoofdman niet teleurgesteld. Op datzelfde uur werd de knecht genezen.☺

 Deze Romeinse officier was een centurion, die het commando voerde over een afdeling van honderd man. De joden haatten de Romeinse soldaten, omdat die hen onderdrukten en bespotten. Toch deed het geloof van deze man Jezus versteld staan!☺

 VANDAAG ALS U ZIJN STEM HOORT VERHARDT DAN UW HART NIET!

Geen opmerkingen: